FANDOM

אליקים העצני כתב ב-22 בדצמבר 2009

בעקבות גל ההלם שהרימה תכנית המתקפה של צה"ל על מפעל ההתנחלות באו הכחשות: דובר צה"ל טען שזו רק "גרסת תכנון ראשונית", וכי "צה"ל ישאף כי בכל מקרה של עימות מול אזרחים ישראלים ייקחו חלק באירועים שוטרים ואנשי מג"ב, ולא חיילים". כמו כן הבטיח, שלא חיל האוויר מצלם את ההתנחלויות, כי אם גורמים אזרחיים.

גלולת הארגעה ? עריכה

גלולת הארגעה הזאת אינה מרגיעה, מפני שלא קצין זוטר כתב את הכרזת המלחמה הזאת של מדינה על חלק מאזרחיה, כ'א רוחו של שר הביטחון היא המרחפת בין השורות. דוקטרינת הכוח שיצאה אצלו מן האופנה מול הערבים - חיה, קיימת ובועטת מול האויב הפנימי, המתנחלים היהודים. את הלייטמוטיב, הרעיון המנחה, בתכנית המיבצע השטנית הזאת מבטא צמד המלים המככב בה: "העוצמה משתקת". עוצמה של צבא, יחידות נגד טרור, חיל אויר, יס"ם, שב"כ, לוחמה אלקטרונית , חסימת כבישים, הרחקה גמורה של התקשורת. כאלו לקחו "עופרת יצוקה ב'" והחליפו כותרת מחמאס למתנחלים.

שחרור כוחות הרסעריכה

תכנית המיבצע הזאת יש בה כדי לשחרר כוחות הרס פנימיים בעם, המסוגלים לפוצץ את המדינה מבפנים. וכי מה חושבים להם ברק והאחיתופלים שלו, שמבין אלה שבתיהם ייהרסו ואף יקבלו את פרסות הסוסים, האלות, הגז המדמיע, הפלפל, רימוני ההלם וכדורי הגומי – ואולי גם את הכדורים החיים – אלה שהוא הופך אותם לאויב, לא יהיו מי שיאבדו את עשתונותיהם וגם יגיבו כאויב?

האם שכח ברק שבגנים של עם ישראל אורבת עוד מימי התנ"ך הסיסמה הפלגנית העתיקה: "איש לאוהליך, ישראל" - סיסמת הקרע שאין ממנו חזרה, הדרך החד-כיוונית אל החורבן? מה הוא – ירבעם השני? והאם אינו רואה שכבר ברגעים אלה ממש צה"ל מאבד חיילים כתוצאה מן המחלוקת המכוערת והלא-חכמה שהצית בישיבת הר-ברכה? וכמה צעירים בכל הארץ יבחרו מעתה במסלול של "תורתו אומנותו" ויאמרו לשר הביטחון – אל תעשה לנו טובות ואל תדרוך עלינו. אכן אתה יהיר, אך גם לאחרים יש כבוד וגאווה והם פשוט ייקחו ממך מרחק, וכדי לעשות זאת יתנתקו מצה"ל ויש שירחיקו לכת ויתנתקו גם מן המדינה.

מעבר לשר הביטחון, מסמך-העוצמה-המשתקת מעיד גם על מנסחיו, ואלה לא היו שין-גימלים, כ'א קצינים גבוהים בפיקוד המרכז. לכן, המסמך הזה שולח קרן אור לתוך מוחות הקצונה הגבוהה, והאור הזה אפל. הוא חושף צמרת צבאית שמאלנית, שיותר ויותר רואה במקביליה הקצינים הפלסטינים "עמיתים" ובבני עמה המתנחלים יריב וצד שכנגד, שנוהגים בו כמו באויב.

לא רק תשעה חודשים ומשהועריכה

מיבצע העוצמה המשתקת מלמד עוד משהו: לא ייתכן שמאמץ צבאי ופוליטי אדיר כזה עושים רק לצורך תשעה חודשים ומשהו. מי שהגה את התכנית הזאת זומם לשבור למתנחלים את המפרקת לא לטווח של 9 חדשים, כ"א לנצח. הוא יודע שההקפאה מתוכננת להיות קבע ואקדמה לגירוש, קשירת האבר וניתוק זרימת הדם לפני כריתתו.

ועל הכל - מצית הבערה, ברק, פועל ברשותו ובסמכותו של מי שמעליו, ראש הממשלה בנימין נתניהו. משתיקתו היו יכולים להסיק שהוא לא בעניינים, ולא היא. כששר האוצר שטייניץ מתח ביקורת על בג"צ ידע נתניהו להסתייג מיד בלשון חריפה וליישר קו עם האליטות, כפי שהוא עושה בשיטתיות בכל כהונתו השנייה. וכאשר שר המשפטים הציע רפורמה בייעוץ המשפטי לממשלה והרגיז בכך את אלה ששרון קרא להם "כנופיית שלטון החוק", שוב מיהר נתניהו להתערב והשתיק את שר המשפטים.

רק לאיש אחד, ובנושא אחד, הוא נותן יד חופשית – לברק במלחמה שהכריז נגד המתנחלים. ואכן, גם לאחר שהתפוצצה בציבור פקודת המיבצע לדיכוי מפעל ההתנחלות, נתניהו לא פצה את פיו.

מי אתה בנימין נתניהו ?עריכה

וזה מחזיר אותנו אל השאלה: מי אתה, בנימין נתניהו?

תשובה מעניינת מצויה במאמר של הגברת רא'אל ג'ין איזאק בפרסום האמריקני "אאוטפוסט" מאוגוסט '09, שכותרתו "האופי הוא הגורל". איזאק טוענת שהדבר הכי מתסכל באופיו של נתניהו הוא הנתק בין דעותיו למעשיו. היא מצטטת מתוך נאום שנאם אך זה עתה, ובו דרש שפירוז המדינה הפלסטינית יובטח "בהסדרי ביטחון משוריינים", שאם לא כן היא תהפוך לעוד בסיס לטרור. נתניהו גם פרט בנאומו, מהו פירוז: ללא צבא, ללא שליטה על המרחב האווירי, עם אמצעי ביטחון למנוע הברחת נשק, עם איסור לכרות הסכמים צבאיים.

וממשיכה המחברת:

"אין איש היודע יותר טוב מנתניהו, כמה אידיוטי הוא הדיבור הזה. ומדוע? מפני שנתניהו בעצמו הסביר את זאת בנאומו מן ה-12 למאי 2002 במרכז הליכוד, שבו תקף את תכניתו של שרון להקים מדינה פלסטינית מפורזת. וזה מה שאמר שם נתניהו:

הפלסטינים יתבעו את כל הסמכויות של מדינה – כמו שליטה על הגבולות, ייבוא נשק, שליטה על המרחב האווירי... והיכולת לכרות הסכמים ואמנות צבאיות עם מדינות אחרות. ברגע שאתה נותן להם מדינה, נתת להם את כל הדברים האלה, גם אם יהיה הסכם שיאמר ההיפך. מפני שתוך זמן קצר הם ידרשו את הדברים האלה וייקחו אותם, והעולם יעמוד בצד ולא יעשה כלום. אבל העולם יבלום אותנו מלבלום אותם. וכך ייצא, שיצרנו במו ידינו איום על עצם קיומנו. מה יהיה אם הפלסטינים יעשו את מה שעשו הגרמנים אחרי מלחמת העולם הראשונה, כאשר ביטלו את האזור המפורז? העולם לא עשה כלום, והעולם לא יעשה כלום גם עכשיו".

התקדים הגרמניעריכה

הסבר קצר: "האזור המפורז" היה חבל ארץ על גדת הנהר ריין שבו היתה מרוכזת תשלובת הפחם והפלדה של גרמניה, שבלעדיה לא היתה מסוגלת לעשות מלחמה. המעצמות המנצחות אילצו את הגרמנים לחתום בהסכם השלום של וורסיי שהם לא יחזיקו באזור הזה, שאינו רחוק מגבולות בלגיה וצרפת, כל צבא וזאת מתוך החישוב ההגיוני, שברגע שגרמניה תגלה סימן כל שהוא של תוקפנות, ייכנס לתוך האזור המפורז הצבא הצרפתי שמנה מיליונים, בעוד שלפי וורסיי כוחה של גרמניה הוגבל ל-100,000 חיילים בלבד. כך השלו את עצמם שעקרו את שיניו של הנמר. ומה קרה במציאות? בשנת 1936 הצעיד היטלר את צבאו לתוך האזור המפורז, אף אחד לא נקף אצבע והדרך נסללה אל מלחמת העולם השנייה.

ובחזרה לנתניהו. כמה משכנעים היו נימוקיו במרכז הליכוד, ולמרות זאת אותו האיש עושה היום, וגם מסביר - את ההיפך, מבלי להסמיק ולהניד עפעף! הוא דומה לשחקן הקורא בהטעמה נפלאה טכסט שאינו שלו. מחר יעלה על הבמה ויקרא טכסט הפוך, ובטון משכנע לא פחות.

"קורא התמלילים"עריכה

בקדנציה הזאת הוא קורא תמלילים של פרס, ברק, האליטות והשמאל, אבל גם לו קרא תמליל לאומי, זה לא היה משנה דבר. ממילא אין ערך לשום מילה היוצאת מפיו. לצפות לישועה מנתניהו, זה כמו להתייחס להמלט של שייקספיר כאלו היה באמת נסיך הכתר של דנמרק.

שימו לב לפרס, שימו לב לברק. שם נופלות ההחלטות. ברק מסתכל על ח"כ בן סימון, פנאט השופע רעל וארס כלפי המתנחלים ובן סימון מונע את הפילוג במפלגת העבודה, כל עוד ברק רודף את המתנחלים. ומה אומר בן סימון? "40 שנה חיכינו לזה!" שימו לב: הוא חיכה לשוא אצל אשכול, גולדה, דיין ורבין, כולם ממפלגתו, וגם אצל המומרים שרון ואולמרט, ולא זכה. רק אצל נתניהו יזכה, כך הוא מקווה, לראות במפלתם של שנואיו. מיבצע העוצמה המשתקת אמור לקרב אותו אל מטרתו.

ומכאן אל סיפור החשמונאים שאנחנו חוגגים את עלייתם המפוארת ומדחיקים את הסיבות לנפילתם הטראגית. בשנת 671 לפני הספירה פרץ מרד החשמונאים. קמה מחדש ממלכה יהודית עצמאית בארץ ישראל, ששלטה על שטחים רחבים משתי גדות הירדן והביאה על הארץ פריחה גדולה, חומרית ורוחנית. אולם, בכל התקופה הזאת ועד לאובדן העצמאות בשנת 63 לא פסקה אף ליום אחד אש המחלוקת בקרב היהודים - מחלוקת בין חסידים למתייוונים, בין פרושים לצדוקים.

הדוגמא:ינאי האטוםעריכה

כבר אצל אלכסנדר ינאי שלכאורה היה כובש גדול אפשר להבחין בתחילת הסוף. ינאי, ששימש גם ככוהן גדול, ביקש להתגרות בפרושים ובחג הסוכות נסך בבית המקדש את המים על רגליו. בתגובה רגמו אותו באתרוגים וחייו ניצלו רק הודות לחיילים גויים שכירים, שהרגו 6000 נפש. בין ינאי לעם, שנהה ברובו אחרי הפרושים, התלקחה שנאה יוקדת. ינאי – אטום כמו שהיום אהוד ברק אטום – לא חש כל סכנה והמשיך במלחמותיו בעבר הירדן נגד הנבטים, נקלע למארב וכל צבאו הושמד. בקושי הגיע, לבדו, בחזרה לירושלים, ושם פתחו נגדו הפרושים במלחמת דמים שארכה 6 שנים. ינאי המותש ניסה להושיט להם את ידו לשלום ושאל לתנאיהם. ענו לו: המוות שלך! יתר על כן, הם התחברו אל המלך הסורי ההלניסטי דמטריוס אויקירוס (!) למלחמה במלכם היהודי. הצבא יווני וצבא ינאי לחמו זה בזה ליד שכם, כשיהודים לוחמים בשורות המלך היווני. מלך סוריה ניצח וינאי שוב נשאר לבדו, תועה בהרי השומרון. או אז ריחם עליו העם ו-6000 יהודים ערקו ממחנה המלך היווני ועברו אל ינאי. פרושים שהמשיכו במלחמה הסתגרו במבצר, המבצר נפל ואז – העלה המלך ינאי ביום אחד 800 מהם, יהודים בני עמו, על הצלב, למות בעינויים נוראים! בשש שנות מלחמת האחים הרגו היהודים אלה באלה 50,000 נפש! לאחר מותו של ינאי נהנתה יהודה עוד משנים ספורות, טובות, תחת מלכותה של אלמנתו שלומציון, ואח"כ החלה השקיעה.

לשם מה נכתבת ההיסטוריה, אם לא כדי ללמוד ממנה? עריכה

כמה זמן עבר בין ימי המרד המפוארים ועד למלחמת האחים המבישה הזאת? כמאה שנים! המחשבה טורדת, אבל אסור להתחמק ממנה: מדינת ישראל קיימת 62 שנה, ומשנה לשנה גוברות המחלוקות והשנאות.

האם צודקת רא'אל איזאק שכתבה "האופי הוא הגורל" ואין דרך לשנות את היהירות של ברק, את האמביציה נטולת הרסן של פרס ואת הנתק בין דיבור למעשה אצל נתניהו? אליקים העצני

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית