FANDOM

Peace activists or hatred activists06:28

Peace activists or hatred activists.

תקיפת מתנחלים בסוסיא09:31

תקיפת מתנחלים בסוסיא.avi

פרובקציה נגד רועי החווה

'תקיפת מתנחלים בסוסיא

General of Hevron sides with palestians06:14

General of Hevron sides with palestians.

General of Hevron sides with palestians

22519 jqehpr

החווההמקור:נאמני הר חברון

בשנת 1996 הוקמה חוות הר סיני , בפאתי הישוב סוסיא, ע"י יאיר (הי"ד) ודליה הר סיני, חווה שהתבססה (ומתבססת עד היום) על עדר צאן ,בוסתנים, שדות חיטה וגן ירק (הכל אורגני) . הקמת החווה והתפתחותה היתה ע"פ השקפת העולם המיוחדת של יאיר (הי"ד) ואישתו דליה , השקפת עולם שאותה פיתחו במשך שנים רבות ומיוסמת עד היום, השקפה המבוססת על אמונה בקב"ה, אהבת המולדת, התמזגות עם הטבע, צניעות וענווה. במשך 16 שנים חיו יאיר (הי"ד) ודליה את חיי החווה בנאמנות והרחיבו את שטחי המרעה והגדילו לעשות . לאחר 16 שנים של עשיה מאמונה נרצח יאיר הר סיני הי"ד ע"י בני עוולה ישמעאלים מהאיזור ומאז ועד היום ממשיכה אישתו דליה את דרכו בנאמנות ונחישות . החווה מהווה מעין שמורת טבע בנוף הסוער והגועש של החיים המודרנים ולא מעטים הם שרואים בה עוגן חינוכי וסביבתי - הן באופן גידול הצאן והן באופן עבודת האדמה האורגנית והמסורתית המחוברת לתורת ישראל . חוות הר סיני משווקת כיום גבינות עיזים וכבשים וקמחים אורגניים מסוגים שונים .

המקור:נאמני הר חברון - באישור אשר דוד אלון

להמשיך את הניגוןעריכה

נריה רוזנברג כתבה במעייני הישועה בא תשע"א :" מיד לאחר שנרצח יאיר הר סיני הי"ד, המשיכה רעיתו דליה את דרכו. היא יצאה עם העדר יום יום בגשם ובחום ובכך גאלה את אדמותיה של ארץ ישראל סביב הישוב סוסיא. לפני כחודש נגנב העדר מהחווה. כעת פועלים במרץ בחווה להשיב את הצאן לגבעות

להלן הסיפור במלואו: חוות הר סיני, סוסיא, לפני כחודש. שעת בוקר מוקדמת, חמש וחצי לערך. דליה הר סיני מגיעה לדיר שבבעלותה לאחר לילה גשום, סוער וערפילי במיוחד. בכניסה לדיר חשכו עיניה. כל 170 ראשי הצאן נגנבו. כולם. דליה לא האמינה למראה הדיר העזוב והפרוץ. היא התקשרה מיד למנהל החווה, אבידן אופיר, ואמרה בקול שבור: "גנבו את הצאן. גנבו את כל העדר". לפני למעלה מעשרים וחמש שנה הקימו דליה ובעלה יאיר הי"ד את מפעל חייהם, חוות הר סיני, בסוסיא אשר נמצאת בדרום הר חברון. "באותם ימים" מספרים אנשי החווה, בפניה לציבור לשיקום החווה "יצא יאיר מגבולות הישוב סוסיא אל מרחביה הפתוחים של ארץ ישראל והיווה דמות מרכזית בין אלו שפתחו תקופה של רוח חדשה של חיבור אמיתי לארץ ישראל ולד'". לפני תשע שנים, באחת היציאות של יאיר למרעה במרחבי האזור, הוא נרצח על ידי מחבלים. "שיאיר הי"ד הגיע לסוסיא והקים את החווה", מספר אבידן אופיר, מנהל החווה בשנתיים האחרונות "כל הישוב היה מוקף ברועים ערבים שהגיעו עם העדרים שלהם סמוך מאוד לגבולות הישוב. במהלך הזמן יאיר הבין שאנחנו באים להתיישב באזורים הללו, בונים ישובים ביהודה ושומרון, אבל אנחנו סגורים בתוך הישובים, חיים בתוך בועה מסוימת ולא מוציאים את האף שלנו החוצה. יאיר האמין שכדי להתיישב באמת באדמת ארץ ישראל, צריך לצאת החוצה מהישובים. הוא הגיע במטרה להיות חקלאי והוא ראה שלא ניתן להתקרב לאדמות החקלאיות הללו בגלל הימצאותם של הרועים הערבים. בתהליך ארוך הוא למד את אורח החיים שלהם ואימץ אותו. על ידי הרעייה ועיבוד השטח החקלאי הוא הגדיל פעם אחר פעם את שטח המרעה אשר נמצא על אדמות מדינה מוכרזות, וכך הוא התקדם צעד אחר צעד וכיום שטח המרעה מתפרש על פני 8,000 דונם. בזכותו, יש לסוסיא כמעין חגורת בטחון סביב הישוב של כמה קילומטרים". בחוות הר סיני ישנה תחנת קמח ומייצרים בה סוגי קמח אורגני שונים כגון: קמח חיטה מלאה, שיפון, סולת ועוד. כמו כן ממוקמת בחווה מחלבה, אשר מייצרת מתנובת הצאן גבינות, לבנה ויוגורטים. בחווה ישנם מתנדבים שעוסקים בעבודת האדמה וכן צעירים מבתים הרוסים ונערים שנפלטו ממסגרות הלימוד שעובדים בעבודות שונות במקום וזהו למעשה השיקום שלהם. ישנו גם גן ירק וכמובן שטחי גידול של שעורה וחיטה. "כשיאיר התחיל בתהליך של חזרה בתשובה", מספר אופיר, "הוא גם החל בתהליך של שיבה אל המקורות שלנו ואל התרבות האמיתית שאנו רוצים להחזיר לארץ הזו, ולא של אנשים שחיים בארץ ישראל בתרבות מערבית. כל המגמה שלו היתה לחזור לחיים בריאים ואמיתיים בארץ ישראל והתחברות לקרקע. בתקופתו, היו אין ספור של התנכלויות וכמה פעמים ניסו להרוגו, מה שקרה לבסוף". הוא לא חשש? הוא גם היה יוצא ללא נשק, נכון? "הוא התעקש לצאת לשטחי המרעה כאשר הוא לא חמוש. למעשה גם אם היה חמוש, כאשר מקיפים אותו כמה עשרות פורעים ערבים הנשק האישי הוא לא יעיל. הוא נאחז באמונה שהיציאה היומיומית לשטח תבסס את כוחו ותשמור על המקום". לפני כ 15 שנה קיבלו יאיר הי"ד ודליה, אחרי מסכת בירוקרטית, אישור להקים את החווה קרוב יותר לישוב סוסיא. "העדר בחווה הוא ייחודי בארץ", מציין אופיר, "מדובר בעדר שלא היה מחוסן בחומרים רפואיים, הוא היה עדר אורגני לחלוטין בלי התערבות חיצונית הכל טבעי. לא בהריון ולא בהמלטות. החליבות התבצעו בצורה ידנית והעדר קיבל רק תרופות טבעיות מצמחים. זה היה עדר בריא מאוד. כמעט שלא פגעו בו מחלות. במרבית העדרים ישנן מגפות שפוקדות אותו, אבל אצלנו לא הייתה מציאות כזו, זה לא קרה מעולם. ההתנהלות הבריאה כפי שהונהגה בחווה הוכיחה את עצמה". מאז הרצחו של יאיר הי"ד, קיבלה עליה דליה את הפיקוד והנהיגה את העדר והחווה ביד רמה "מיד לאחר הרצחו של יאיר דליה כבר יצאה לשטח עם המרעה. היא נלחמה בשיניים והתעקשה להמשיך את חזונו ופועלו של בעלה ובמקביל היא טיפלה במסירות בתשעת ילדיה. היא ממש הקריבה את עצמה ואמרה שבכל מחיר היא ממשיכה את מה שיאיר התחיל. לא בגלל הרצח שלו הדבר הזה ייפסק. היא עשתה את זה לבד עם המון לחץ והקרבה גדולה במשך 8 שנים". לפני כשנתיים נכנס אבידן אופיר לתמונה כמנהל החווה ומאז הוא מסייע לדליה בתפעול המקום. ספר לי על הרגע בו אתה מקבל את הידיעה שהעדר נגנב. "האמת, באותו לילה הייתה לי הרגשה מאוד חזקה שעלולה להיות גניבה מהחווה. התקשרתי עוד באותו לילה למ"פ בגיזרה ואמרתי לו שיעבו את השמירה באזור. בבוקר דליה הגיעה לחווה בסביבות חמש וחצי וכל העדר, 170 ראשי בקר, אינם בדיר. היא התקשרה אלי בוכייה, היא הייתה שבורה. אני הייתי כבר בדרך למקום". מה אתה רואה כשאתה מגיע למקום? "אני רואה דיר ריק! זה לא נתפס. זה היה מראה נורא, אי אפשר לתאר אותו. זה כמו שאתה מגיע לבית שלך לאחר יום עבודה ואתה מוצא אותו ריק לחלוטין. אנחנו נמצאים בתוך מציאות קשה של גניבות, הן עלו בצורה משמעותית. לפני כמה חודשים נגנב עדר אחר באזור. ישנן גם פריצות לבתים פרטיים וגניבה של ציוד חקלאי. הגניבות פה באיזור הן ממש מגיפה והדרך היחידה למנוע זאת היא על ידי הרתעה". הייתה שמירה במקום? "היה חייל בתוך עמדה במרחק של 50 מטר מהדיר אבל במזג אוויר סוער כזה זו הייתה משימה קשה". הנזק הכספי, מלבד מהכאב הנפשי, הוא כבד מאוד. בחווה מעריכים אותו בכחצי מיליון שקל "כל בעלי החיים היו בהריון או תוך כדי המלטות. זו מכה רצינית. בסופו של דבר מדובר גם בפרנסתה של דליה ומשפחתה. כל עונת המלטות כזו מסתכמת בסכום של עשרות אלפי שקלים וזה מחזיק את העדר במשך כל השנה. ההשלכות של הגניבה הן שלא יהיה חלב תקופה ארוכה. גם אם מגייסים עדר חדש העונה הזו היא כבר אבודה. עונת החלב של הקיץ גם לא תהיה, זהו נזק כספי אדיר". יש לכם כתובת לזהות הגנבים? "אין לי ספק. יש לי יותר מכתובת אחת. אני יודע מי האנשים שביצעו את הגניבה ואנחנו מנסים לאתר את העדר. המשטרה עושה גם היא מאמצים עילאיים כדי לעלות על עקבותיו. ניסיתי גם אני להיכנס לישוב יטא הסמוך כדי לאתר אותם". העדר היה מסומן? "לא. זה היה עדר די ייחודי, בעיקר העיזים. הן היו עיזים שחורות מזן בלאדי. זהו זן שכבר לא מגדלים אותו בארץ, גם הערבים לא מגדלים זן כזה. אנחנו בין היחידים בארץ שמגדלים עדר כזה ללא תערובת של זנים. אמרתי למשטרה שאני יכול לזהות בקלות את העיזים גם אחת ממאה. אני מכיר אותן אחת אחת הן את העיזים והן את הכבשים". איך לדעתך התבצעה הגניבה? "ישנו כפר במרחק של 2 קילומטר מאיתנו שלשם הובילו אותם. בכל אופן לא מצאנו עקבות של רכבים במקום הגניבה". אבידן אופיר מציין עוד שבתקופה האחרונה ישנן התנכלויות רבות מצד הערבים ואירגוני השמאל לחווה. בשטחי המרעה ישנם בורות מים שמהם משקים את העדרים ולפני כחצי שנה הוציא המנהל האזרחי הנחיה שלרועים הערבים מותר לשאוב מים מהם. אופיר ביקש שלפחות תהיה חלוקה הוגנת אך הצבא לא הסכים. לפני כמה שבועות הגיעו הערבים עם משאבה גדולה ומיכלי מים ורוקנו לחלוטין שלושה בורות מים. דבר אשר צימצם את מכסת המים להשקיית העדר. "הדבר שהיה הכי חשוב לנו, הוא לחזור לשטחי המרעה כמה שיותר מהר", מדגיש אופיר, "בבוקר הגניבה כבר ראינו רועים ערבים שהחלו לרעות בשטחי המרעה שלנו. עצם הימצאותנו שם מונעות מהם להתקרב לישוב". לאחר הגניבה יצאו אנשי החוה בקריאה לציבור שיתרום כסף לקניית העדר. ההיענות היא גדולה אבל לא מספיקה. "אגודת הנוקדים בישראל", אגודה שיתופית חקלאית המייצגת את מגדלי הכבשים בישראל, פנתה לכל מגדלי הצאן ברחבי הארץ כדי שיסייעו לחוות הר סיני. עד כה נתרמו כ-30 כבשים. מה מצבה של דליה כיום, חודש לאחר הגניבה? "התמיכה מהציבור והרצון לתרום ולשקם את החווה מחזק אותה מאוד. צריך להבין, זה הזיכרון שלה מיאיר, זהו עדר שהוא גידל והשקיע בו עמל רב. גידול עדר כזה הוא התעסקות סביב השעון וסביב השנה 365 ימים ללא הפסקה".

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית