Fandom

Ventura Daniel Wiki

מצפה אביחי

7,311דפים באתר זה
Add New Page
הערות0 Share

המפה נטענת...
המפה נטענת...

מבט מקרוב - בשמאל המפה : הקו הישר מצפון לדרום הוא כביש 60 בכניסה לקריית ארבע

מבט מעל -

באתר "גוגול ארף" ניתן לאחר כעשר מקומות על הגבעה, בין השאר: מיקום השלט ברוך הבא, "בית המחזורים" ועוד

מצפה אביחי. מאחז נקרא על שם אביחי לוי מבית חג"י שנרצח בפיגוע ירי, בשנת התשס"ה. הוקם ע"י נוער למען ארץ ישראל ונוער קרית 4. המצפה נהרס פעמיים אחדות. הוא מצוי צפונית-מזרחית מרמת ממרא.

למאחז, המכונה גם המכונה גם "גבעה 18", היסטוריה ארוכה של הריסה ופינויים. בשנה שעברה הרסו כוחות הביטחון מספר פעמים מבנים במקום המתנחלים שבו והקימו אותם. בחודש מאי שעבר התנהלה במאחז ממש מלחמת התשה. כח משטרה פשט אז על "גבעה 18" ועל החווה הסמוכה של פעיל הימין הקיצוני נועם פדרמן. בבוקר שבו תושבי המאחז ובנו את שנהרס. המקור:אור הלר אתר נענע

תמונות מהמקום

הרס אוגוסט 2010עריכה

4c5a63f743a66ef11.jpg

בית הכנסת שנהרס תמונות מחנוכת בית הכנסת והכנסת ספר תורה במצפה אביחי

4c5a63f743a66ef12.jpg

תמונות מחנוכת בית הכנסת והכנסת ספר תורה במצפה אביחי

73630.jpg

מצפה אביחי - אתר ארץ ישראל ממשיכם ובגאון מאתר ערוץ שבע

מדווח חיים לווינסון מעיתון הארץ 5 באוגוסט 2010 - "המשטרה והמינהל האזרחי פינו הרסו מבני עץ במאחז הסמוך לקרית ארבע. מתנחלים יידו אבנים על ניידות ועל ג'יפ צה"לי והציתו שדות. ארבעה בני אדם נעצרו "

יש טענה כי המפנים הגיעו למקום באוטובוס שכור של "החברה לפיתוח השומרון" בבעלות המועצה האזורית שומרון.

מדווח ישי קרוב מערוץ שבע ביום 5 באוגוסט 2010 :כוחות משטרה וצבא הגיעו הלילה (חמישי) למצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע והרסו במקום ששה מבנים הבנויים מעץ בהם מבנה קבע של בית כנסת.

כוחות משטרה וצבא הגיעו הלילה (חמישי) למצפה אביחי הסמוך לקריית ארבע והרסו במקום ששה מבנים הבנויים מעץ בהם מבנה קבע של בית כנסת.

אריה דוויס, חבר כיתת הכוננות של קריית ארבע, שביתו נהרס, סיפר לערוץ 7 כי בשעה 3:00 לפנות בוקר, בעת ששהו בביתם, הוא, אשתו ושתי בנותיו, הגיעו כוחות גדולים מאוד, שכללו מאות שוטרי יס"מ, מג"ב, חיילים מגדוד 50 של הנח"ל, הכו על ביתו על מנת לפרוץ פנימה וכתוצאה מכך התמוטט ארון הספרים בביתם על בתם התינוקת.

אלימות קשה נרשמה מצד השוטרים כלפי המתיישבים, שכתוצאה מכך נפצעו 5 תושבים, בהם נערה בת 16. 4 תושבים נעצרו.

התושבים מסרו כי הם כבר החלו בשיקום ההריסות ובנייתם מחדש של הבתים.

הרס ספטמבר 2009עריכה

כוחות צבא הרסו אמש (א') בית של משפחה במאחז מצפה אביחי הסמוך לקרית ארבע. בנוסף הרסו הכוחות הכנות לבית של משפחה נוספת במצפה אביחי.

באתר ארץ ישראל ממשיכים ובגאון דווח כי "בשעה 00:30 בלילה הגיעו ג'יפים צבאיים כגנבים בלילה, והרסו בית של משפחה במאחז, מייד לאחר מכן ברחו מהמקום".

התושבים מספרים כי "החיילים שהרסו את הבתים היו אותם חיילים שישבו יחד עם תושבי הגבעה פעמים רבות ונהנו מהכנסת אורחים נעימה.זמן מה לאחר שנעלמו כוחות הצבא כאילו בלעה אותם האדמה, הגיע בתמימות ג'יפ צבאי לגבעה כאילו לא קרה כלום, הג'יפ סולק מהמקום בבושת פנים". המשפחה נאלצה לישון בלילה תחת ההריסות.

אריה דיוויס שביתו נהרס אמר לערוץ 7 "כבר עכשיו אנחנו בנים מחדש את הבית ונערכים לקליטת שתי משפחות נוספות, מדיניות ההרס של ממשלת נתניהו חייבת להיפסק, מנגד מדיניות זו אינה מפחידה אותנו ונמשיך לבנות עוד ועוד".

כוחות צבא הרסו בית במצפה אביחי - ערוץ שבע 7ב ספטמבר 2009

הרס ינואר 2012עריכה

פוגרומצ'יק במצפה אביחי מאת:בועז העצני

הלילה נהרס מאחז מצפה אביחי שבקרית ארבע. כמות אדירה של שוטרים הגיעו באישון לילה, פשטו על המאחז, שנקרא גם גבעה 18, והשוכן בצמוד לשער הכניסה לישוב. טלפון מהגבעה העיר אותי מתישהו בין 3 ל-4 בבוקר, ולאחר שהצלחתי לגרד את עצמי מהמיטה יצאתי למקום. כשהנעתי את הרכב הורה מד הטמפרטורה על 2 מעלות ואזהרת קיפאון הבהבה על הצג. הפעלתי את המתיז והמים שהגיעו קפאו על השמשה. נאלצתי לחכות עד לחימום הרכב ולהפשרת הקרח ע"י מערכת החימום. זהו הלילה שבו בחר אהוד ברק לזרוק מהבית שבע משפחות, והעובדה שהגשם פסק זמן קצר קודם היתה כנראה תקלה מבחינתו – האזרחים, כולל ילדים ותינוקות שהושלכו אל הלילה הסיבירי, היו אמורים להיזרק גם אל הגשם. ראש המועצה, מלאכי לוינגר, הזעיק בתושייתו אמבולנס שאסף אליו את הילדים. התירוצים המשמשים את המנהל האזרחי, בג"ץ ואהוד ברק לגירוש והחרבת ישובים ושכונות הם מגוונים. במקומות כמו מגרון מדובר כביכול באדמה ערבית פרטית, אלא שמשום מה הבעלים לא באים לתבוע את השטח. בגוש קטיף חוקקו חוק מיוחד כי לא מצאו תירוצים. במקומות אחרים משתמשים בתרוצי תכנון ובניה. מצפה אביחי שוכן על אדמת מדינה השייכת לקרית ארבע. פרט לאישורי בניה שנותרו מלפני עשרות שנים אין יותר אישור לבנות. תושבי המצפה אינם פורעי חוק, ולו היה פתוח בפניהם מסלול בניה חוקי, הם, כמו יתר תושבי יו"ש, היו צועדים בו. אלא שכאשר הכל אסור, הכל הופך להיות מותר, החוק נעשה לצחוק ואיש אינו מתייחס אליו ברצינות. המשחק מכור והחוק אינו אלא תירוץ בלתי משכנע לחנק מרושע מסיבות פוליטיות. אהוד ברק, כלומר נתניהו, אינם נותנים אישורים ביד אחת, וביד השניה הורסים את הבתים הנבנים כי הם אינם חוקיים, כאשר הסיבה להיותם בלתי חוקיים היא שהם קבעו זאת.

השוטרים שהגיעו למצפה הוציאו את התושבים מהבתים והכניסו, כהרגלם, פועלים ערביים לפנות את הציוד. לפחות בחלק מן המקרים נכנסו הערבים ללא השגחה, השתמשו בכלי עבודה של התושבים כדי לפרק את הבתים, שאינם אלא צריפים מאולתרים, גנבו את הכלים בטענה שהם שלהם, בחיפוי השוטרים שהתעלמו מטענות התושבים. כמו כן נגנבו תכשיטים אצל משפחה נוספת. לאחר מכן באו נערות לאסוף ציוד ושוטרי מג"ב סילקו אותן באלימות, תוך שאחד מהם דוחף ידיים אל מתחת לשמלתה של אחת הנערות. זוהי כנראה התשובה של קלגסי המשטרה לסוגיית הדרת הנשים. מי יגן עלינו מהמשטרה?

הממשלה שותקת נוכח הגיבוי הגורף שנותן נתניהו להשתוללות של אהוד ברק. ברק מבעיר את השטח, ממנה קצינים שמאלנים פרובוקטורים ויוצר קרע בין צה"ל לתושבים. המנהל האזרחי נוקט במדיניות אפלייה גלויה נגד יהודי יו"ש ואין אל מי לפנות, כי כל המערכות במדינה שותפות למדיניות הצינית הזו. איך זה מתאפשר? היהודים החיים ביו"ש הם היום היחידים הנתונים תחת ממשל צבאי. הקמת הרש"פ חיסלה למעשה את "הכיבוש" על הערבים. הם נתונים לשלטון אוטונומי נרחב ורק היהודים נשארו תחת חוקים צבאיים בלתי דמוקרטיים המאפשרים לעולל להם כל דבר. זה הרקע האמיתי שהוביל לפעולות "תג מחיר" שאינן אלא תולדה של יאוש. אלא שפגיעה בערבים, מעבר לשאלה המוסרית, אינה נכונה פרקטית ומובילה לתוצאות גרועות יותר. תחת ארטילריית ההסתה ורצח האופי בתקשורת מקבלים הפרקליטות, המשטרה והשב"כ יותר סמכויות דיקטטוריות המאפשרות להם להגביר את הדיכוי.

הפתרון הוא לגבות תג מחיר פוליטי מבנימין נתניהו. השותפים הקואליציוניים צריכים להבהיר לו שיש גבול והיכן הוא עובר, וכן יש לגבות ממנו מחיר פוליטי בפריימריס הקרובים. יש לגרום לו לבחור בין החיבור התמהוני לאהוד ברק לבין צרות פוליטיות אישיות. כאן מתחיל תפקידם של הבוחרים שבחרו נתניהו, ליכוד, בית יהודי וישראל ביתנו וקיבלו את "מר אסון לאומי", אהוד ברק, שבכל מקום שהוא מניח את ידו – לא צומח עשב. http://rotter.net/blogs/boaz/?p=302

==תמונות מההריסות בפסח תשע"ב==

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית