FANDOM

המפה נטענת...
המפה נטענת...

מבט מקרוב

מבט מעל

קדומים צפון - ימים ראשונים09:30

קדומים צפון - ימים ראשונים

קדומים צפון - ימים ראשונים

הרעיון להקמת השכונה היה של דניאלה וייס. דניאלה שהייתה יושבת ראש מזכירות קדומים, ראתה חשיבות בתיחום שטחו של הישוב קדומים. ההנחה הייתה כי בתוך הישוב ניתן תמיד לבנות. הבעיה יכולה להיות בבניה בגבולות הישוב. וכך קמה קדומים צפון, שבע שנים לאחר יסוד קדומים בשנת 1975.

שנת 1982 הייתה שנת גירוש תושבי ימית מחצי-האי סיני בעקבות הסכם "השלום" עם מצרים. ותיקי קדומים נחלצו לעזרת תושבי ימית ויחד החזיקו מעמד עד הסוף. באותה תקופה, זוגות צעירים הקימו את קדומים צפון. הם קבלו מבנים ארעיים, אחד מהם קיים עדיין תראו אותו בסרטון. את האחרים, אעבירו לאחר שסיימו את תפקידם ל"תל רומידה" בחברון העיר.

דרך כורכר הייתה מקדומים דרום עד לקדומים צפון, לאורך 4 ק"מ. לאחר מכן הוקמה שכונת גבעת שלם. משרד השיכון בנה למעלה ממאה יחידות דיור בקדומים צפון - חלקם נמכרו לתושבי קדומים עבור הבנים. כיום השכונה בתנופת בנייה ומונה 170 משפחות.

בקדומים צפון בתי כנסת גדולים ומורווחים. מבנה ציבורי רב-תכליתי, מעונות לילדים, גני ילדים וכן בית הספר לבנים של היישוב. מבני עסקים מועטים, יש בשכונה רק מכולת.

ימים ראשונים בקדומיםעריכה

(כתבה: משפחת דביר)

Zafnat 1

נעמי ליבוביץ וטובה טפר בטיול בוקר עם שלושה פעוטות במעון

Zafnat 2

גדי דביר ונעמה בתו ברקע צינור הביוב והנוף הסלעי מול ביתם

חורף תשמ"ב (1982) עליה לקרקע בקדומים צפון – 18 משפחות. היה זה חורף גשום. רוחות חזקות , בוץ ברגליים. לא היו כבישים, לא היו מדרכות הכל בוץ, בוץ, בוץ...

קדומים צפון ישוב "קטן" וגם ישוב "גדול". בקדומים רבתי היו באותם ימים 60 משפחות. היו אלו ימים בהם ירדו כמה מהמשפחות לימית כדי לחזקם. לנו הייתה ימית משלנו – הקמנו ישוב חדש! היינו צעירים, לכל משפחה היה "בערך" ילד אחד, הגיל הממוצע של התושבים היה 25. חשמל לא היה והשתמשנו בגנרטור. בחורף כשהיינו פותחים הרבה תנורים היה הגנרטור מפסיק מידי פעם לעבוד והיה דרוש מתנדב שיצא בקור וברוחות להדליק אותו שוב. מים היינו מקבלים ממכלי פלסטיק גדולים שחורים שהיו ממוקמים בסיבוב בדרך למה שקרוי היום השורה החמישית בגבעת שלם. פעם ביומיים הייתה מגיעה משאית-מכלית למלא את המכלים השחורים, וכשהיא אחרה להגיע – לא היו לנו מים...

כל שבת הקפדנו על כך שיישאר מניין גברים לתפילה. הדבר לא היה פשוט שכן כולנו היינו משפחות צעירות שמורגלות היו לנסוע להורים לשבתות ואף על פי כן לא הייתה שבת בה הושאר היישוב נטוש.

בפסח הראשון הגיעו הורינו לשכונה, כדי לחזק את המניין. מובן שלא היו לנו כלים וציוד לחג והם הגיעו על ציודם שכלל כלים ואוכל לחג.

האווירה בשכונה הייתה מיוחדת ונפלאה. הרגשנו כמשפחה אחת גדולה בהתחשב בגודל היישוב ובתלות הגדולה שהייתה ביננו. בחינת המראה כל אזור המגורים היה בוהק מלובן. לובן הכורכר שנשפך כשהוקמה השכונה. לאט לאט זרענו ושתלנו, חצבנו מדרגות בהר וטיפחנו שכונה לתפארת. לימים שכונת "צפנת".

גלריה תמונותעריכה

חיי החברה בקדומים צפוןעריכה

בקדומים צפון חיי חברה ערים. המרחק ממרכז הישוב ממריץ את תושביו לקיים פעילויות בינהם. דוגמאות לכך בשני הסרטונים

שבת גיבוש - קדומים צפון08:18

שבת גיבוש - קדומים צפון

קבלת שבת בקדומים צפון - פרשת ניצבים-וילך התשס02:56

קבלת שבת בקדומים צפון - פרשת ניצבים-וילך התשס

שקד לסקרעריכה

לקדומים צפון חלל מפעולות איבה. והוא רק בן 16 שנה היה... הי"ד

שקד לסקר הי03:57

שקד לסקר הי

(מתוך אתר חללי פעולות איבה)

שקד לסקר ז"ל
בן אביגיל ודניאל
נולד בכ"ג באדר תש"נ , 20/3/1990
התגורר בקדומים
נהרג בפעולת איבה
בב' בניסן תשס"ו , 30/3/2006
מקום אירוע: קדומים
באזור יהודה ושומרון
הובא למנוחת עולמים בקדומים
הותיר הורים, שני אחים ואחות
מונצח באנדרטה בהר הרצל בלוח מס' 70

.

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית