Fandom

Ventura Daniel Wiki

קדומים שכונת שבות עמי

7,311דפים באתר זה
Add New Page
הערות0 Share

המפה נטענת...
המפה נטענת...

מבט מקרוב

מבט מעל

החץ על הבית - עצי האורן מסביב, כמו אלה בכניסה לבסיס הצבאי

שבות עמי.png

מבט על הגבעה עליה המאחז - משמאל לכביש כפר סבא-שכם

שבות עמי מצפה ישי03:13

שבות עמי מצפה ישי

Shvut Ami שבות עמי03:56

Shvut Ami שבות עמי

שבות עמי הוא שמו של מאחז אשר הוקם בבית נטוש ליד קדומים. היה זה ביתו של קצין ירדני בכיר, שנמלט מהמקום במלחמת ששת הימים. לפי החוק ביהודה ושומרון, היות שהקצין הירדני לא היה בביתו הוא הוכרז בנפקד, והמדינה הפכה לאפוטרופסית על רכושו. על הבית הוצבו דגלי ישראל והוא כונה זמן מה בתור "בית הדגלים".

בזמנו היה הצעה כי הבית ישמש מרפאה שבה יטפלו רופאים מההתנחלויות בתושבי המקום. על כך מספר איש קדומים לשעבר בספרו : לשומרון היו עיניים כחולות.

הבית שוכן בתוך חורשת אורנים. אורנים מהסוג שנטעו בכניסה למחנה הצבאי בקדום. יוזמי ההתיישבות במקום הציגו זאת כהוכחה לבעלות הקצין הירדני על המקום בניגוד לדעת תושת קדום שטענה לבעלות.

נכון ל-1 בינואר 2008 פונה המאחז 14 פעמים אך הנוכחות בו היא רצופה. במאחז נחנך בית כנסת לזכרו של עידו זולדן שנרצח בדרכו לקדומים.

עובדות על החזקה על הבנייןעריכה

זאב מושינסקי רכז הקרקעות של המועצה המקומית קדומים מסר את הפרטים הבאים על החזקה בבניין:

Fact svut ami.jpg

עובדות על אדמת מאחז שבות עמי

ולעדות המסמכים הבאים:

מה טוענים נגד המאחזעריכה

המקור: עמוד מתוך אתר רוטר-נט

על הפינויעריכה

חיים לוינסון, כתב הארץ, כתב על הפינוי שהיה ב-9 בספטמבר 2009

כתב "הארץ" בילה לילה לבן עם נוער הגבעות במאחזים וראה בני נוער הנחושים לעכב את הפינוי הבא ולא בוחלים באמצעים

"עשרים דקות לקח לרפ"ק פארס ועשרת שוטריו להתניע את רכב הספארי בו היו ארבעה עצורים מהמאחז שבות עמי, סמוך לקדומים. קבוצה של כעשר בנות עשתה ככל שיכלה על מנת לחלץ את העצורים שהיו בתוך הרכב. הן נשכבו על הכביש, עמדו מול הרכב, טיפסו עליו, וניסו פעם אחר פעם לפתוח את הדלת ולשחרר לחופשי את חבריהם שבפנים. כשהשוטרים הורידו את מי שטיפס מקדימה, רצו אחרות ופתחו את הדלת. כשסילקו את מי שפתח את הדלת, טיפסו כמה בנות מאחור. רק אחרי שהוצבה שרשרת אנושית סביב הרכב, הרכב התניע.

אלא שזו היתה רק ההתחלה. בזמן שהבנות עיכבו את תנועת הספארי, התארגן מארב סמוך לחוות גלעד, על נתיב הנסיעה לתחנת המשטרה בשומרון. סמוך למאחז, נחסם הספארי במטח אבנים שהוכנו מבעוד מועד. הרכב עצר. קבוצה של נערים התקרבה לרכב וחתכה את הגלגלים. עד שהשוטרים הספיקו להגיב, נפתחה הדלת מבחוץ ואחד העצורים הצליח להימלט יחד עם משחרריו, לכיוון החווה. רק כעבור דקות ארוכות, הגיעו כוחות גיבוי ובליווי חמישה ג'יפים, הצליח הספארי לצלוח את הדרך ולהביא את העצורים למעצר.

ומסיים: "בסופו של הערב, אחרי שהעצורים הגיעו לאריאל והמשטרה התקפלה, הקימו בני הנוער מתרס אבנים, לעכב במשהו את הפינוי הבא. הם ישבו על הקרקע, עייפים מעוד לילה של התכתשויות. אחת לא עמדה בעומס הרגשי והחלה לבכות. הבנות הקיפו אותה בחיבוקים. בארץ ישראל אסור להיות חלש".

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית