FANDOM

מסמך מטכ"ל המפרט את הדרכים למימוש הקפאת הבניה פורסם באתר ערוץ שבע.

ראו גם ערכים קודמים התליית הליכי בנייה ביש"ע

חזקי עזרא כתב ביום 20 דצמבר 2009 מסמך: צה"ל נערך להתנתקות 2 -" צה"ל נערך למלחמה במתיישבי יהודה ושומרון, כך עולה ממסמך מסווג שהגיע למערכות התקשורת. כתבנו חזקי עזרא עיין בו והזדעזע."

ממסמך צה"לי שנחשף כאן עולה החשש כי מערכת הביטחון בישראל נערכת לעימות רחב עם מתיישבי יהודה ושומרון על רקע החלטתו של בנימין נתניהו להקפיא את הבנייה ביהודה ושומרון ופעילותו של שר הביטחון להרוס מבנים לא חוקיים שנבנו בשנים האחרונות ברחבי יהודה ושומרון.

מבצע צבאי ברמת מטכ"לעריכה

במסמך, שהגיע באופן חסוי לידי מערכות התקשורת בישראל, נכתב ומפורט על "מבצע צבאי ברמת מטכ"ל", הכולל את כל הכוחות ברמה הכלל צה"לית לקראת פינוי והריסת מבנים יהודיים ברחבי יו"ש. המבצע שאמור בקרוב לצאת לפועל כולל שש חטיבות מרחביות של צה"ל, יחידת חבלנים, כל פלוגות מג"ב איו"ש וירושלים, חיל האוויר באמצעות מזל"טים ומסוקים, פעילות נרחבת של שירות הביטחון הכללי, משטרה, מודעין וגיוס מילואים.

במסגרת. ההיערכות והתכנון למבצע הונחו מפקדי צה"ל למסור דיווח עדכני למטה הכללי ולשר הביטחון בכל יום עד השעה 13:00 במסמך נכתב: "המשימה- לאכוף את החלטת הממשלה בדבר הקפאת הבנייה ומבצעי הריסה או פינוי, צה"ל וכוחות הביטחון יגלואפס סבלנות כלפי אלימות כנגד כוחות הביטחון".

הנחות יסודעריכה

במסמך פורטו שלבי ההריסה של המבנים היהודיים: "הנחת היסוד שלא יהיה פינוי מרצון ולפיכך מהלך הפינוי יחייב הפעלת כוח. המתיישבים יראו בפינויים אלה את תחילת ההתנתקות ועל כן ישקיעו מאמצים למנוע את ההריסה בכל דרך", עוד נכתב למפקדים "הערכות לשימוש בנשק- אין מידע קונקרטי לשימוש בנשק – אך יש להביא בחשבון כל תרחיש".

במסמך מזהירה מערכת הביטחון מפעילות נקם כנגד המקומיים מיד לאחר ההריסה. בנוסף מצווים הכוחות להיערך לחסימת צירי

תנועה והפרעה לכוחות הפינוי

פרטי המסמךעריכה

צה"ל נערך למלחמה במתיישבי יהודה ושומרון. פקודה של פיקוד מרכז, כפי הנראה, על ההיערכות למבצע "ענן אפור", היערכות ברמה וסדר גודל מלחמתי נגד ההתיישבות ביו"ש. קשה להאמין שבתקופה שבה מתגבר תסריט אפשרי למלחמה עם אירן, עזה, סוריה, לבנון – ביחד או בנפרד, מכריז צה"ל על מלחמה על המתיישבים ביו"ש. אכן, “ענן אפור"...

להלן עיקרי המסמך:

משימות הפיקוד – כללי:
בפתיח מוזכרות משימות הפיקוד הכלליות: מניעת פיגועים בגזרה ובעורף, סיכול תשתיות טרור, פגיעה בחמאס, סיכול טרור מגבול ירדן, ומוכנות גבוהה לתרחישי הסלמה. וכמובן – אימונים לקראת "הידרדרות בזירה הצפונית".
לאחר מכן מובאת המשימה האינטנסיבית הנוספת – משימת ההריסה

הערכות ותכנון:
1. המבצע מוגדר כמבצע צבאי ברמת המטכ"ל עם כל המשמעויות בהקצאת סד"כ וניוד כוחות ברמה הכלל צה"לית.
2. המבצע מנוהל ע"י האוגדה. מפקד המבצע – מפקד האוגדה.
3. הוקם משל"ט בראשות מפקד האוגדה שירכז את תוכניות הביצוע, נתוני הבב"ח והפעילות.
4. הצוותים המקצועיים של החטמ"רים, האוגדה והפיקוד, יעסקו במשימה באופן אינטנסיבי ויום יומי. כולל קציני אג"מ, קציני מבצעים, וקציני הגמ"ר
5. בכל יום עד השעה 13:00 יועברו לאישור תוכניות העבודה ליום המחר.
6. אישורי תוכניות: ברמה היומית – מפקד האוגדה, ברמה השבועית – אלוף הפיקוד. העברת עדכון יומית למטכ"ל.
7. שלבי ביצוע: שלב א' – שבועיים ראשונים של מיפוי וחלוקת צווים, שלב ב' – ביצוע הריסות של מבנים שנבנו בניגוד לצו.

הקצאת סד"כ:
8. כל מג"ב איו"ש, וכן מג"ב עוטף ירושלים יוקצה למשימה.
9. החלפת מג"ב במשימות הבט"ש תעשה ע"י "תגבור סד"כ" על חשבון משימות ביטחון בגזרות אחרות/ אימונים או גיוס מילואים
10. גורמי מודיעין: שב"כ 570, מודיעין משטרתי, קציני הגמ"ר.
11. באופן כללי מעורבות עמוקה של השב"כ (הפללה של עבירות על הצו, איסוף מודיעין על הפגנות מול פקחים/קצינים וכדו').
12. חיל האויר – ישותף במבצע. בכל יום תבוצע גיחת צילום ע"י חיל האויר. כן ישתתפו במשימות הפיקוח מזל"טים ומסוקים.

ביצוע:
13. הישוב בו מבוצעת ההריסה יבודד ע"י חסימות וצווי שטח צבאי סגור שיוכנו מבעוד מועד במטרה למנוע הגעת תגבורת של מתיישבים
14. הבידוד יהיה ל"אזור רחב ככל הניתן".
15. לטובת מניעת אזעקת תגבורת יבוצע מיסוך סלולארי של האזור.
16. לטובת בידוד גזרת ההריסה ייחסמו הישובים הסמוכים, למעט מקרים יוצאי דופן להם תותר התנועה.
17. מניעת כניסת צוותי תקשורת לסיקור האירוע.
18. כמו בהתנתקות, הכוחות יגיע בסד"כ גדול "מתוך הבנה שהעוצמה משתקת".
19. מעגל ראשון – משטרה/יס"מ/ימ"מ/ פרשים/ מג"ב, מעגל שני – צה"ל.
20. חיילי צה"ל לא יוצבו בחזית העימות, אך במקרים בהם מתפתח עימות חיילי צה"ל יתערבו בהתאם לצורך עד להשלמת המשימה.
21. ההוראה היא להערך גם לאפשרות של שימוש בנשק, למרות שאין מידע קונקרטי על התפתחות מסוג זה.
22. המשטרה נערכת ל"טיפול משפטי מהיר", "כולל פרסום התוצאות".
23. ראשי מועצות שיתנגדו לצו ינקטו מולם סנקציות ע"י מניעת היתרים לבניית מבני ציבור.
24. באופן כללי עולה מהפקודות התעסקות מאסיבית של צה"ל בנושא, מה שיגרום באופן ברור לכך שחלק ניכר מהקשב הצהלי יופנה מהעיסוק במשימות הביטחון למשימת האכיפה.

המסמך עצמועריכה

Inatcut A
Inatcut B
Inatcut C
Inatcut D
Inatcut E
Inatcut F
Inatcut G
Inatcut H
Inatcut K

צילום המסמךעריכה

Inatcut 1
Inatcut2
Inatcut 3
Inatcut 4
Inatcut 5
Inatcut 6
Inatcut 7
Inatcut 8
Inatcut9
Inatcut 10

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית