FANDOM

פציעתה של מוטלה עקב פציעתה הקשה הפכה מוטולה - הפילה מתאילנד –

לסמל עולמי למצוקת הפילים.

בשל כוחם הרב, מנצלים את הפילים לסחיבת משאות כבדים ועבודות פרך. במהלך עבודתה עלתה מוטולה הפילה על מוקש. היא נפצעה קשה וכף רגלה נקטעה. סיפורה העצוב עורר צער גדול וגופים רבים ברחבי העולם גייסו כספים לעזרתה. מאת תמר זקס

נתחיל מהסוף: מוטולה הולכת ומרגישה טוב. לפני כאחד עשרה שנה , נפצעה מוטולה הפילה בזמן שעבדה באתר לכריתת עצים בגבול תאילנד-מיאנמר. הפציעה שלה הייתה כה קשה עד שהווטרינרים נאלצו אז לכרות את כף רגלה. השבוע (לאחר שהורדמה מוטולה בבית החולים לפילים), הותקנה לה רגל תותבת. אחרי שנים של מלחמות וסכסוכים צבאיים באזור הלוחמים הסתירו מוקשים בגבול תאילנד-מיאנמר. לרוע מזלה, עלתה מוטולה על אחד המוקשים וכף רגלה נפגעה. כאמור, מוטולה עברה ניתוח ובו נכרתה כף רגלה והושתלה לה רגל תותבת. כעת היא ממשיכה את הטיפול הרפואי במחלקת השיקום. שם מחכה לה פילה קטנטנה בשם מושה, שעברה גם היא עברה ניתוח דומה להשתלת רגל תותבת. חברי הארגון מצפים בכיליון עיניים לראות את השתיים חוזרות לכושר וצועדות זו לצד זו בקלות.

תנו כבוד לזקן פילים הם חיה מיוחדת ומעניינת. פיל בוגר יכול להגיע לגובה של ארבעה מטרים ולמשקל של שבעה טון. הוא היונק היבשתי הגדול בעולם ולמרות גודלו ומשקלו הפיל הוא בעל חיים צמחוני. כלומר, הוא ניזון מכמויות גדולות של עלים, שורשים, פירות ועשבים ולעולם לא יאכל בשר. נסו לדמיין כיצד נראה שדה אחרי שעבר בו עדר פילים - לא נשארת שם צמחייה רבה. זאת הסיבה שעדרי פילים נמצאים בדרך כלל בתנועה. הפיל הוא לא רק גדול וחזק, אלא נחשב גם לחיה חכמה וחברתית. הפילים בטבע חיים בעדרים. המנהיגה המובילה את העדר היא הפילה המבוגרת ביותר, וכשאחד הגורים הקטנים נמצא בסכנה מיד יגיעו שאר הפילים הבוגרים להושיט לו עזרה. התקשורת בין הפילים נעשית בכמה דרכים: מגע ומישוש בעזרת החדק, בתנועות שפת גוף וגם בקולות (שלא תמיד נשמעים לאוזנו של האדם).

מולטי חדק לחדק - אפו הארוך של הפיל -יש תפקידים ושימושים רבים: ראשית, בעזרתו הוא נושם ומריח כמובן. שנית, החדק משמש את הפיל גם כזרוע ארוכה: בעזרתו הפיל מלקט מזון מעץ גבה-קומה או מהקרקע; בעזרת החדק הפילה האם ממששת את הגור ומראה לו את הדרך הנכונה; האף הארוך משמש גם צינור שבעזרתו הפילים שואבים מים ומשפריצים על מנת לקרר את עצמם; הפיל הוא שחיין מצוין: כאשר הפיל צולל, הוא משתמש בחדק כמעין 'שנורקל'.

. עור של פיל כאשר רוצים לתאר אדם שדבר לא אכפת לו או שאינו נעלב בקלות, אומרים עליו שיש לו עור של פיל. אם ראיתם פעם את עור הפיל מקרוב, ודאי תבינו את מקור הביטוי. עורו של הפיל עבה ומחוספס ומלא בקפלים רבים כל כך עד שנראה כאילו אי אפשר לחדור דרכו. למרות זאת, חרקים קטנטנים מצליחים להטריד את מנוחתו. בעזרת החדק הפיל זורק על גופו רגבי בוץ ואלו מבודדים את העור שלו מן הסביבה המטרידה. ולסיום, נקודה למחשבה: למרות העור הקשה והמחוספס, הפיל הוא חיה רגישה וחברותית

ברחבי אתר Wikia

ויקי אקראית